Margo Märdin

Mulle meeldib!

Silla projekteerija töö juures meeldib mulle see, et saan olla oluline lüli millegi suure valmimises. Suured taristuprojektid muudavad tuntavalt meie elukeskkonda ja on hea tunne, et ka minu töö aitab muuta seda mugavamaks, turvalisemaks ja ka ilusamaks. Samas kaasneb sellega ka suur vastutus, kuna reeglina ehitatakse sillad meie ühise raha eest ja need peavad vastu pidama aastaid.

Olen nüüdseks juba 11 aastat sildade projekteerimisega tegelenud ja tunnen, et mida rohkem nende toimimisest aru saan, seda huvitavamaks muutub ka valdkond. Olen hakanud märkama üha rohkem detaile ja nägema tervikpilti. Hea tunnetus ja visioon on aga eelduseks, et tekiks võime luua lahendusi, mis moodustavad ümbritseva taristu ja loodusega ühtse toimiva terviku. Kui algne idee on puudulik, siis hiljem isegi täpsete arvutuste ja põhjalike aruannetega ei ole seda võimalik enam paremaks muuta.

Vaba aeg

Vaba aja veedan enamasti pere seltsis – meile meeldib käia erinevates kohtades väljasõitudel, lemmikpaikadeks on kujunenud Vääna rand ja Kadrioru park. Suurimat rõõmu pakub see, kui on võimalik veeta nädalavahetus kas Võrus või Saaremaal. See aitab kenasti lõhkuda argipäeva mõttemustreid ja annab uut energiat.

Naudin ka igasugust sportlikku tegevust – olgu selleks siis rattasõit, korvpall või lastega koos võimlemine.

Oluline projekt

Jõhvi liiklussõlme rekonstrueerimine

Oma esimesel või teisel tööaastal oli mul võimalus osaleda Jõhvi liiklussõlme rekonstrueerimise projektis. Töö sisaldas ka vana Jõhvi viadukti seisukorra uuringuid. Viadukt ise oli nii viletsas seisus, et selle all oli üpris kõhe viibida. Betoonkaitsekiht, mille paksust mõõta tuli, oli kohati juba ammu alla pudenenud ja armatuurgi praktiliselt läbi roostetanud. Väljas oli samal ajal krõbe pakane ja kohalikud möödujad uurisid elevusega, millal lõpuks võetakse see kole monstrum maha.

Kohalike rõõmuks vana viadukt lammutatigi ja asemele ehitati väga õnnestunud väljanägemisega ja Eesti mõistes arvestatavate mõõtmetega paarisviadukt. Projekti vedas sel ajal Inga Kärg, kelle suurepärane kombinatsioon inseneri ja arhitektioskustest inspireeris ka mind sildade projekteerimisega jätkama.