Omavalitsuste üldplaneeringud on jõudmas järjekordsesse suuremasse koostamise ning uuendamise etappi. Põhjuseks eelkõige haldusreform, kuid kaudselt on selle esilekutsumiseks ka uute lähenemiste arengud ning ühiskonna muutustest tulenevad vajadused. Üldplaneering kui omavalitsuse pikaaegne strateegiline ruumiline arengudokument ei saa üldjuhul üle 10-20 aasta järjest muutumatuna oma inimeste elukeskkonna tööriistana toimida.
Aja jooksul on muutunud seadused ning põhimõtted, kuidas ruumi käsitletakse. Samuti on lisandunud kogemust ja teadmist, kuidas arenguid suunata. Järgnevalt anname ülevaate üldplaneeringu peamistest uutest suundadest ning väljakutsetest, millega omavalitsused lähiaastatel kokku puutuma peavad.
Üldplaneeringu tehnilise ja sisulise mahu suurenemine
Üldplaneeringu keskne teema on küsimus täpsusastmest – kuidas luua piisavalt üldised tingimused, mis toimiksid suure raamistikuna, kuid mis oleksid samal ajal piisavalt täpsed, et mitmekülgseid juhtumeid käsitleda. Tingimused peavad olema nii üldised kui võimalik, kuid samas nii täpsed kui kohapealsed olud vajavad. Detailsete tingimuste taustal on vaja meeles pidada paindlikkust ja üldisi eesmärke, milleni tahetakse jõuda. Kohalikel omavalitsustel tuleb rohkem rakendada ka kaalutlusotsuse jõudu, kuid selle rakendamisel on oluline meeles pidada üksikasjaliku põhjendamise vajadust. Kõikvõimalikke olukordi ei suudetagi alati ette näha ning sel juhul tuleb usaldada kaalutletud mõistuse häält.
Ootused üldplaneeringu täpsusastmele on suurenenud, sest see peab andma lähtetingimusi mitte pelgalt detailplaneeringutele, vaid ka projekteerimistingimustele. Teisalt on haldusreformi tulemusena käsitletavad territooriumid oluliselt suurenenud ja seeläbi on üldplaneeringu sisu läinud ka kompleksemaks – ühe omavalitsuse territooriumil on koos väga tihedad keskusalad kui ka ajaloolised hajakülad. See on päris suur väljakutse piirkonna ruumilise ühtlustamise jaoks ning loogiliste ja lihtsasti kasutatavate reeglistike määramiseks. Kui üldplaneering hõlmab väga eriilmelisi piirkondi, kus on mitmed erisugused kohalikku konteksti arvestavad reeglid, siis muutub tavapärase teksti ja jooniste kujul esitatud planeeringu lugemine suureks väljakutseks ka kogenud spetsialistile. Üldplaneeringu suureneva keerukuse üheks lahenduseks on uuenenud formaadi kasutamine, mis tähendab, et tavapärane paberkaust kaob ajapikku ajaloohõlma ning asemele tuleb pigem veebirakendusena loetav planeeringu formaat. Kuid see eeldab paratamatult ka tehnilise ja tarkvaralise võimekuse suurendamist omavalitsuste aga ka teiste kasutajate jaoks. Üldplaneeringu tehnilise ja sisulise mahu suurenemine tähendab omakorda, et suureneb ka üldplaneeringu koostamise maksumus.
Üldplaneering peab lähtuma realistlikust olukorrast
Esimesed omavalitsuste üldplaneeringud olid valdavalt olemasolevat olukorda kirjeldavad ning loetelud piirangutest, kuid tänaseks on aru saadud, et üldplaneeringu peamine väljund on anda tingimusi ehitustegevuseks ning arengu suunamiseks. Olemasolevate kirjeldustega ei ole palju teha, kui neist ei tulene tulevikku vaatavaid suuniseid. Seega tasub üldplaneeringu koostamisel eelkõige panustada tingimuste ning juhiste välja töötamisse, sest läbi nende toimub peamine üldplaneeringu elluviimine. Samal ajal tuleb siht hoida strateegilisel vaatel ning kurss seada üldiste ruumiliste eesmärkide põhjal. Ühiselt sõnastatud visioon ning põhimõtted on need tööriistad, mille pärast üldplaneering pidevat lugemist ja kasutamist leiab.
Eelmise põlvkonna üldplaneeringuid analüüsides võib tõdeda, et need olid tihti liialt idealistlikud. Tänaseks on õpitud, et üldplaneering peab pigem lähtuma realistlikust olukorrast, st et otsused peavad tuginema statistilisele analüüsile ning tervele mõistusele, mitte lühiajalistele muutuvatele oludele. Arenguid tuleb ohjata, sest nendega kaasnevad muutused tuleb omavalitsusel endal varem või hiljem lahendada. Mõistlik on kohe algusjärgus visualiseerida tervikpilt ning kaasnevate hüvede kõrval teadvustada ka probleeme. Kas väheneva elanike arvu tingimustes suudab omavalitsus tagada vajalike teenuste kättesaadavuse ja elukeskkonna atraktiivsuse? Kas tehase ärakolimisega, mis on seni olnud suurim tööandja, suudetakse taastada vajalikud kohapealsed töökohad?
Arvestada tuleb ühiskondlike trendidega
Samuti on asjakohane üldplaneeringu ajaraamistikus arvestada ühiskondlike üldiste trendidega: rahvastiku vananemise, kahanemise ning rändest tulenevate muutustega. Inimesed ei ole konkreetsete ruumiliste asukohtadega enam nii tugevalt seotud kui varasemate põlvkondade jooksul ning see survestab üha enam omavalitsusi panustama kvaliteetse ja inimsõbraliku elukeskkonna loomisse. Kesksele kohale tuleb paigutada turvaline, inimest igal tema eluhetkel väärtustav eluruum. Rahvastiku kahanemise ja vananemise väljakutseteks on vähempaindlike vanuserühmadega arvestamine (noored ja eakad) ning nende jaoks vajaliku infrastruktuuri ning ruumilise keskkonna kujundamine. Samuti on muutunud majanduslik keskkond ning töötegemise viisid ja valdkonnad.
Küsimus on, kui hästi ollakse kursis ühiskonnas aset leidvate trendidega ning kuidas neid kohaliku elu arendamiseks kasutada ning millisteks muutusteks ollakse valmis juba täna. Need on aspektid, mille üle kohalik omavalitsus peab uue üldplaneeringuga alustamisel mõtlema. Olukorra analüüs ja lähtekohad on soovitatav enne konsultandi palkamist läbi mõelda.
Väliste konsultantide kaasamine
Üldplaneeringu koostamisel konsultandi abi kasutades on vaja meeles pidada, et kohalikku olu ja eripärasid teavad kõige paremini kohalikud spetsialistid ning kuna üldplaneeringu koostamine on suuremahuline projekt, tasub töökoormuse mõttes reserveerida eraldi inimene, kelle tööülesannete hulka kuulub üldplaneeringu koordineerimine ja koostamine. Samuti tasub meeles pidada, et omavalitsus ja konsultant koostavad üldplaneeringut partnerluses, konsultant ei saa planeeringut üksi valmis teha ning sellest ei oleks ka omavalitsusele abi. Kuna üldplaneeringu viib ellu omavalitsus, siis on äärmiselt oluline, et omavalitsus ise on koostaja rollis aktiivsem ja juhtiv osapool.
Tänu KIK-ile ja EAS-ile on võimalik taotleda erinevatest fondidest rahastust, et muuta enda tootmisprotsessi ressursitõhusamaks…
Loe edasiVeevarustuse ja kanalisatsiooni projektide koostamisel on teile abiks Skepast&Puhkim OÜ kogemustega meeskond. Oleme projekteerinud juba…
Loe edasiTabav sõnalühend NIMBY (eesti keelde mugandatuna nimbism) tuleb ingliskeelsest väljendist Not in my Back Yard.…
Loe edasiKui 10 aastat tagasi tundus tuuleparkide rajamine jõukate ärimeeste mängumaa, mille tarbeks oli vaja palju…
Loe edasiDetailplaneeringute koostamisel on teile abiks Skepast&Puhkim OÜ tiim. Nõustame oma kliente kogu planeerimisprotsessi vältel, alates…
Loe edasiEsitasime 17. oktoobril Riigikantseleile oma seisukohad taastuvenergia projektide kiirendamise auditi kohta. Avaldame riigile tunnustust tänuväärse…
Loe edasiSaage tuttavaks Skepast&Puhkim OÜ planeeringute osakonna uue juhi, Triin Leplandiga. Järgnevalt saad täpsemalt lugeda, kellega…
Loe edasiKevad 2022 tuleb meie ettevõttes veidi teisiti. Kuigi ettevõtte asutajad, omanikud ja senised tegevjuhid Peeter…
Loe edasiViime koos meie Läti tütarfirmaga SIA Skepast&Puhkim Elering AS-ile ning Läti põhivõrguhaldajale AS Augstsprieguma tīkls…
Loe edasiSKPK on sõlminud Transpordiametiga lepingud Adavere-Põltsamaa ja Mäo-Imavere 2+2 ristlõikega maanteelõikude eelprojektide koostamiseks. Projekteerime 40…
Loe edasiKeskkonnaministeerium tunnistas Liivi lahe meretuulepargi KMH programmi nõuetele vastavaks, jätkub KMH aruande koostamine Eesti Energia…
Loe edasiAllolevad veevarustuse ja kanalisatsiooni objektid peaksid valmis saama 2021 aasta lõpuks. Pärnamäe tee veeühendustorustiku rajamise…
Loe edasi22. septembril toimus Koigi mõisakoolis riigitee nr 2 (E263) Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa Mäo-Imavere lõigu keskkonnamõjuhindamise programmi ning…
Loe edasi07. septembril registreeriti SIA Skepast & Puhkim Lätis Skepast&Puhkim OÜ on üks Eesti juhtivaid ettevõtteid…
Loe edasiTöö eesmärgiks on koostada Võru linnas ja vallas hanke alusel teede- ja tehnovõrkude ehitusprojektid erinevates…
Loe edasihttps://youtu.be/O4Wf7tinlP0 Tänasest alustab SKPK-s tegutsemist BiM üksus, mille tegevus keskendub BiM-i protsessi rakendamisele Infra projektides.…
Loe edasihttps://youtu.be/NR4o6EI3YcM Riigitee nr 24116 Suure-Jaani-Olustvere km 0,8-26,09 rekonstrueerimise põhiprojekti koostamisega alustati 2018. aasta kevadel. Projekt…
Loe edasi4. novembril avati Hiiumaal Kärdlas uue ilme saanud keskväljak. Skepast&Puhkim ülesandeks oli Kärdla keskväljaku ümberehituse…
Loe edasiSKPK töökas kollektiiv tõmbas hetkeks hinge töömelust ning käis Nõmmel restoranis Kius head ja paremat…
Loe edasiMäeltküla tööstuspargi taristu projekteerimine TELLIJA: VILJANDI VALLAVALITSUS Töö eesmärgiks on koostada Viljandi vallas, Mäeltküla tööstuspargi…
Loe edasiNagu ikka igal asjal, nii on ka koroonaviirusest tingitud olukorral kaks poolt. Ühelt poolt on…
Loe edasiAugustis 2020 on liiklusele avatud uuele trassile läbi metsade ja rabade rajatud E263 Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa maantee…
Loe edasiAugusti viimastel päevadel lõppes Põltsamaa valla üldplaneeringu ja selle keskkonnamõju strateegilise hindamise aruande eelnõu avalikustamine.…
Loe edasiHendrik Puhkim, Skepast&Puhkim OÜ juhatuse liige On aasta 2040. Mina usun, et siis on Eestis…
Loe edasiSel aastal toimusid Skepast&Puhkim suvepäevad Harjumaal. Esmalt kanuutasime mööda ilusat Valgejõge, kus ka kõik kuivaks…
Loe edasiReedel, 14. augustil, avati liikluseks E263 Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa maantee Kose-Võõbu 2+2 ristlõikega teelõik pikkusega 23 km.…
Loe edasiMeile meeldib mõelda, et mitte ettevõtted ei tee koostööd, vaid ettevõttes töötavad inimesed. Igas inimeses…
Loe edasiJärjest kiiremini arenev ühiskond on kaasa toonud vajaduse uuendusteks ka ehitussektoris. Sellepärast oleme ka meie…
Loe edasiUhkusenoodiga hääles võime öelda, et Eesti esimene avalik e-arutelu on edukalt toimunud! Arutelu sisuks oli…
Loe edasiVirtuaalsed keskkonnaarutelud aitaksid investeeringutega edasi liikuda, kirjutab Eesti Keskkonnamõju Hindajate Ühingu juhatuse esimees Hendrik Puhkim…
Loe edasiAS Tallinna Lennujaam tellimusel koostasime Pärnu lennuvälja liiklusala rekonstrueerimise projekti, mis annab võimaluse uute lennuühenduste…
Loe edasiÄripäeva artikkel avaldatud: aripaev.ee/arvamused, 16 aprill 2020 Ida-Virumaal tuleb luua uus innovaatiline taristu, mis aitaks…
Loe edasiHea klient ja koostööpartner! Anname teada, et Skepast&Puhkimi kollektiiv toimetab tegusalt kodukontoris. Lülitasime end kaugtöö…
Loe edasi21. veebruaril asetati nurgakivi Kohila valla Aespa-Vilivere veemajandusprojektile. Projektis osalevad Eesti tuntumad ehitusettevõtted Merko Ehitus…
Loe edasiSkepast&Puhkim OÜ meeskonnaliikmed Inna ja Eno osalesid rahvusvahelisel InfraBIM Open konverentsil Tamperes 3.-5. veebruaril. Kolmandat…
Loe edasiMehikoorma aleviku vee- ja kanalisatsioonisüsteemide rekonstrueerimine ja laiendamine Mehikoorma aleviku ehitustöödeks on Töövõtuleping sõlmitud, mille…
Loe edasiERR: Valitsus näitas rohelist tuld kolme meretuulepargi rajamisele 19.12.2019 avaldatud artikli kohaselt kinnitas Valitsus hoonestusloa…
Loe edasiSkepast&Puhkim viis Pärnumaa Arenduskeskuse tellimusel läbi Pärnu Rail Balticu perspektiivse kaubajaama logistilisi ühendusvõimalusi käsitleva uuringu.…
Loe edasiSkepast&Puhkim osutab riigitee nr 2 Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa Kose-Võõbu lõigu ehituse omanikujärelevalvet. 2020 aasta augustis avatakse liiklus…
Loe edasiSkepast&Puhkimi poolt valmis 2019. aasta detsembri alguses põhimaantee nr 2 (E263) Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa km 135,5-141,9 Neanurme-Pikknurme…
Loe edasiSoome ja Baltikumi ühine gaasitoru sai riigipeade õnnistusel pidulikult avatud 11.12.2019 tähistati samaaegselt nii Paldiskis…
Loe edasiSkepast&Puhkim OÜ aitab Kohila vallal uut üldplaneeringut koostada, projekti raames valmis veebirakendus ideede kogumiseks. Üldplaneeringu…
Loe edasiKolme Balti riigi ühisettevõtte RB Rail AS tellimusel on valminud keskkonnamõju hindamise programm Rail Baltica…
Loe edasiPerioodil 2015-2017 osalesime Tallinn-Tartu põhimaantee Kose-Ardu teelõigu neljarajaliseks projekteerimisel. Projekteeritava teelõigu pikkuseks oli 12,7 km,…
Loe edasiSel aastal toimusid Skepast&Puhkim suvepäevad ühel väga omanäolise ajalooga saarel - Naissaarel. Saare peal…
Loe edasiLõime taas käed TalTech korvpallimeeskonnaga ja toetame klubi ka 2019/2020 hooajal. Väärtustame meeskonnatööd, sest tõelised…
Loe edasiKeskkonnaministeerium teatab Loode-Eesti rannikumere tuulepargi keskkonnamõju hindamise (edaspidi KMH) 2019. aasta aruande avalikustamisest. Arendaja esitas…
Loe edasiRail Baltica ühisettevõtte RB Rail AS tellimusel on valminud keskkonnamõju hindamise programmi eelnõu raudteetrassi lõigule…
Loe edasiLidl valmistub Tallinnas mitme kaupluse ehituseks. Lidl valmistub Tallinnasse rajama viit kuni kuut kauplust, neist…
Loe edasi7. juunil 2019 sõlmisid IDOM ja Skepast&Puhkim OÜ lepingu Rail Baltic’u Pärnu-Rapla lõigul uue raudtee…
Loe edasiViimastel aastatel on Eestisse ehitatud esimesed maanteelõigud, kus on vaheldumisi ühel suunal kaks sõidurada ning…
Loe edasiKeskkonnaameti tellimusel valmis Skepast&Puhkim OÜ poolt mai lõpus Haapsalu lahe rannikuveekogumi seisundi eksperthinnang. Uuringuala hõlmas…
Loe edasiRail Balticu ühisettevõtte RB Rail AS esindajad sõlmisid reedel Tallinnas lepingu Hispaania firma IDOM Consulting,…
Loe edasiSkepast&Puhkim OÜ viis detsembris 2018 Rahandusministeeriumi tellimusel läbi uuringu, mille eesmärgiks oli kõigi Eestis kehtivate…
Loe edasiSkepast&Puhkim OÜ koostab Alutaguse vallas Estonia pumphüdroelektrijaama detailplaneeringut ja keskkonnamõju strateegilist hindamist. Elektrijaama arendaja on…
Loe edasi18. mail täitus meil juba 13 aastat tegutsemist. Kolleegidega tähistasime SKPK sünnipäeva sel korral restoranis…
Loe edasiJuba aastaid külastame kevadeti koos Looduse Omnibussiga huvitavaid kohti üle Eesti. Seekord käisime vaatamas ehitustöid…
Loe edasi23. mail toimus Pärnumaa Arenduskeskuses Rail Balticu perspektiivse kaubajaama logistilisi ühendusvõimalusi käsitleva uuringu avakoosolek. Uuringu…
Loe edasi7. mail toimus Tallinnas Maanteeameti tänuüritus. Tunnustati möödunud aasta parimaid tegijaid oma valdkonnas. Meil…
Loe edasiPikaajaliste kogemustega akustikakonsultandi Marko Ründva ja Skepast&Puhkim OÜ juhtide koostöös sündis 2018. aasta lõpus müra-…
Loe edasiAvasime ettevõtte kontori Tartus, aadressil Turu 34b. Oleme seeläbi lähemal Lõuna-Eesti klientidele ja tugevdame positsiooni…
Loe edasiPlaneerimisotsused kujundavad meie elukeskkonda – seda kus me elame, kus töötame või õpime ja kus…
Loe edasiKeskkonnaamet ja Skepast&Puhkim sõlmisid lepingu, mille eesmärgiks on anda eksperthinnang Haapsalu lahe rannikuveekogumi väga halva…
Loe edasiAS Tallinna Lennujaam ja Skepast&Puhkim OÜ on sõlminud lepingu Pärnu lennuvälja liiklusala rekonstrueerimisprojekti koostamiseks. Pärnu…
Loe edasiNursipalu harjutusvälja ehitusprojekti koostaja ja KMH läbiviija on Skepast & Puhkim. Kaitseministeeriumi ettepanekul algatas 22.06.2016…
Loe edasiMis on GIS? Müstilise tähekombinatsiooni GIS taga peitub tegelikult väga lihtne lahendus – see on…
Loe edasiMTÜ TTÜ Spordiklubi ja Skepast&Puhkim OÜ sõlmisid koostöölepingu, mille alusel toetatakse TALTECH korvpallimeeskonda 2018/2019…
Loe edasiSkepast&Puhkim sai peale mõningast pausi taas lipu kontori ette lehvima.
Loe edasiSkepast&Puhkim OÜ koostöös Psience OÜ-ga koostavad Tartu liikumisviiside uuringut, mille tellijaks on Tartu Linnavalitsus.…
Loe edasiTehnilise Järelevalve Amet (TJA) teatab Paldiski pump-hüdroakumulatsioonijaama hoonestusloa keskkonnamõju hindamise aruande (edaspidi Paldiski PHAJ…
Loe edasiSõlmisime juuni lõpus Elering AS-ga lepingu Balticconnectori gaasi ülekandetoru ehitustööde aegse keskkonnaseire teostamiseks Eesti…
Loe edasiSkepast&Puhkim sõlmis Maanteeametiga lepingud põhimaantee nr 4 (E67) Tallinn-Pärnu-Ikla km 92,6 – 120,6 Libatse…
Loe edasiSkepast&Puhkim'il on koostöös Psience OÜ-ga käsil uut tüüpi uuring - Tartu linna ja selle…
Loe edasi19. aprillil 2018.a toimusid ESRI päevad, kus osalesime ja tegime ettekande teemal paberjoonised versus veebirakendus.…
Loe edasiRootsi ja Soome suurim vikerforelli kasvataja Nordic Trout Ab sihib uue kalakasvanduse kohaks Hiiumaa rannikut,…
Loe edasiAS Tallinna Lennujaam ja Skepast&Puhkim OÜ sõlmisid lepingu, mille eesmärgiks on koostada Pärnu lennuvälja…
Loe edasiMTÜ Eesti Keskkonnamõju Hindajate Ühing (KeMÜ) valis hiljuti järgmiseks kaheks aastaks uue juhatuse, kuhu kuuluvad…
Loe edasiOmavalitsuste üldplaneeringud on jõudmas järjekordsesse suuremasse koostamise ning uuendamise etappi. Põhjuseks eelkõige haldusreform, kuid kaudselt…
Loe edasiÜhisveevärk ja -kanalisatsioon on ehitiste ja seadmete süsteem, mille kaudu toimub kinnistute veega varustamine või…
Loe edasiTallinna Kommunaalameti tellimusel oleme alates 2017. a juulikuust koostanud Tallinna kesklinna idaosa piirkonna sademeveelahenduste skeemi.…
Loe edasiRahvusvaheline ettevõte EuroChem kavandab Sillamäe sadamasse ammoniaagiterminali. Sillamäe ammoniaagiterminali rajamise eesmärk on võimaldada veeldatud ja…
Loe edasiTallinna-Tartu maantee Kose-Mäo vahelise neljarealise maanteelõigu ehitustööd on alanud, teelõigu valmides väheneb Tallinnast Tartusse sõit…
Loe edasiAnnikvere-Neanurme 4,1 kilomeetri pikkusel lõigul ehitati vaheldumisi kaks 2+1 põhimõttel möödasõidulõiku pikkusega 1,5 ja 1,3…
Loe edasiSkepast&Puhkim OÜ ning AS Eesti Raudtee sõlmisid Rail Baltic Estonia OÜga lepingu, mille raames…
Loe edasiMaanteeameti tellimusel koostas Skepast&Puhkim OÜ põhimaantee nr 4 (E67) Tallinn-Pärnu-Ikla km 37-42 Kernu ümbersõidu…
Loe edasiVaivara Vallavolikogu 11.10.2017 otsusega nr 158 võeti vastu Auvere tuulepargi eriplaneeringu asukoha eelvalik ja keskkonnamõju…
Loe edasi27.-30. augustil 2017 toimus Tallinnas XXIX Balti Teede Konverents (International Baltic Road Conference) . …
Loe edasi2017. aasta jaanuaris sai valmis Skepast&Puhkim OÜ ning Reaalprojekt OÜ projekteeritud E263 Tallinn –…
Loe edasiOÜ Rail Baltic Estonia sõlmis 24. mail 2017. a. Skepast&Puhkim OÜ ning AS-ga Eesti Raudtee…
Loe edasiArendusprojektide puhul on esmane tegevus sageli detailplaneeringute koostamine ja keskkonnamõjude hindamine, mis tekitab palju küsimusi…
Loe edasiOleme koostanud veevarustuse ja kanalisatsiooni projekte Rootsi juba alates 2014. aastast. Tänu Rootsi koostööpartneritele oleme…
Loe edasi26. aprillil 2017. a sõlmisid Skepast&Puhkim OÜ ning Riigi Kaitseinvesteeringute Keskus lepingu Kaitseväe keskpolügooni riigi…
Loe edasiRail Baltic on rahvusvaheline raudteeühendus, mis ühendab Eesti Kesk- ja Lääne-Euroopa ning naaberriikidega. Rail Baltic…
Loe edasiSkepast&Puhkim OÜ ning Maanteeamet sõlmisid 06.06.2017 mahuka projekteerimistööde lepingu, mille raames projekteeritakse maantee nr 4…
Loe edasiE263 Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa maantee 12-kilomeetrine Kose-Ardu teelõik ehitatakse uuele trassile, mis lühendab Kose-Ardu vahelise vahemaa…
Loe edasiNord Stream 2 on kavandatav maagaasi torujuhtmesüsteem, mis suurendab transpordivõimsust Euroopasse, et täita selle piirkonna…
Loe edasiKernu rahvamajas tutvustati põhimaantee nr 4 (E67) Tallinn-Pärnu-Ikla km 37 – 42 Kernu ümbersõidu põhiprojekti,…
Loe edasiTüri Vallavolikogu kehtestas 30.03.2017. a Türi tervisekeskuse detailplaneeringu, mille koostajaks oli Skepast&Puhkim OÜ. Planeering oli…
Loe edasiEile Tallinnas toimunud Loode-Eesti rannikumere tuulepargi KMH (keskkonnamõjude hindamise) avalikul arutelul otsustati pikendada aruande kohta…
Loe edasiDetailplaneeringu koostamine on kohustuslik eelkõige tihedama asustusega piirkonnas - kui soovitakse ehitada linnades, alevites ja…
Loe edasiKeskkonnaministeerium avalikustas pea kümme aastat kestnud uuringute tulemused, mis hindasid esimese Eestisse plaanitava meretuulepargi võimalikke keskkonnamõjusid.…
Loe edasiUuringud, mille käigus selguvad kahe riigi vahelise mere aluse raudteetunneli maksumus, tasuvusaeg ning võimalik tehniline…
Loe edasiSkepast & Puhkim OÜ asus läbi viima uuringut, mis peaks vastama küsimusele, kui mõttekas oleks ehitada Noarootsit…
Loe edasiKeskkonnaministeerium teatab Loode-Eesti rannikumere tuulepargi keskkonnamõju hindamise (edaspidi KMH) aruande avalikustamisest. Nelja Energia AS (registrikood…
Loe edasiJõulud olid vanade eestlaste tähtsaimad pühad. Oma paljude töökeeldudega ja rohke söömisega olid jõulud…
Loe edasiSauga vallavolikogu kehtestas osaliselt oma 05.12.2016. a otsusega nr 97 Sauga valla üldplaneeringu. Sauga…
Loe edasiMeie tubli kollektiiv käis sügise saabumist tähistamas soojalt hubases restoranis Argentiina. Kiidame üheskoos sealseid teenindajaid…
Loe edasiLõikuskuu lõpus pidas meie kollektiiv meeleolukalt iga-aastaseid suvepäevi. Sel korral külastasime Järvakandi Klaasimuuseumit ja seiklesime…
Loe edasiHarju, Lääne ja Pärnu maakonnaplaneeringuid täpsustav teemaplaneering „Harku-Lihula-Sindi 330/110 kV elektriliini trassi asukoha määramine“ kehtestamine.…
Loe edasiMeie kaks tublit ja andekat kolleegi omandasid sel kevadel Tallinna Tehnikaülikoolis ehitusteaduskonnas magistrikraadi. Elge Ninep…
Loe edasiPÕLVA, VALGA JA VÕRU MAAKONNAPLANEERINGUTE KSH ARUANNETE HEAKSKIITIMINE Aprilli lõpus kiitis Keskkonnaamet heaks Põlva, Valga…
Loe edasiSKEPAST&PUHKIM TÄHISTAS 18. MAIL OMA 10-NDAT TEGUTSEMISAASTAT! 2006. a alustasime 4 töötajaga Ramboll Estonia nime…
Loe edasiAastate jooksul on meie heaks traditsiooniks saanud igakevadised väljasõidud SKPK kollektiiviga Eestimaa looduskaunitesse paikadesse. Juba…
Loe edasiEesti Energia Narva Elektrijaamades toodetud põlevkivituhast valminud Narva-Mustajõe ja Simuna-Vaiatu teelõikude pilootprojekti tulemused kinnitasid, et…
Loe edasiSÕLMITI SKEPAST&PUHKIM AS PROJEKTEERITUD TALLINNA LENNUJAAMA LENNULIIKLUSALA EHITUSLEPING Tallinna Lennujaam kuulutas septembris välja riigihanke projekti…
Loe edasi